4. Austa teiste inimeste aega ja võrguühendust
Kuigi see käsk võib esimesel tunduda kui arhailine jäänuk dial-up aegadest, on see tegelikult üks põhikomponent selles kuidas inimesed sinu postitatusse internetis suhtuvad. Selle reegli vastu eksides võid iseenese teadmata oma kuulajaskonda internetis pea nullini kahandada. Aeg on piiratud ressurss ja enamasti on sinu loodud sisu (küsimus foorumis, blogi jne.) kuulaja jaoks vaid üks paljudest hüüdvatest häältest.Tavaline lugeja sirvib internetti, proovides leida ennast paeluvat või vajalikku, tema kannatus on väga lühike ja halb esmamulje võib inimese tõrjuda eemale infost, mis teda pikemal süvenemisel sügavalt huvitaks.
Mõned asjad mis kasutaja tähelepanu eest võitlevas sisus väljapaistvust tõstavad (läbisegi veebilehtede ja foorumite kohta käiv mis inimesi tõrjub) :
- Ei mingit skriptide ja flash-i kasutamist, kui see pole sisu ise (mobiilikasutajate jaoks on sinu leht nähtamatu).
- Ära kata oma sisu millegi muuga: ära kasuta popup aknaid, reklaame mis on suuremad kui sisu (Sinu lehe keskmine külastusaeg jääb alla paari sekundi).
- Selgestimõistetav või huvitav pealkiri.
- Otsekohene jutt.
- Selgesti loetav tekst (kontrast on oluline).
- Kui tekstis on manused, olgu need lihtsasti ligipääsetavad (Mina annan enamasti alla kui failide kättesaamiseks pean allalaadimiskeskkonda kasutaja tegema).
- Kontroll, et leht töötab teistes masinates ja internetibaruserites.
- Esimesel pealevaatamisel peab olema selge millega on tegu.
- Keskkonnas tavapärase vormi kasutamine parandab arusaamist.
- Liigne reklaam vihastab.
- Järele mõelda kas sinu kuulajaskond mõistab erialaseid termineid või slängi.
No comments:
Post a Comment